Accessibility Tools

  • Content scaling 100%
  • Font size 100%
  • Line height 100%
  • Letter spacing 100%

Telefonszám:

+36 30 900 1800

Email cím:

iroda[@]dezsenyi.hu

Select your language

társasház közös képviselő intézőbizottság kötelező regisztráció

FRISSÍTÉS: ELHALASZTVA 2026.10.31.-ig!

A társasházi közös képviselőket 2025. május 1-től kötelező regisztrálni az ingatlan-nyilvántartásban

Mi az alapja a regisztrációs kötelezettségnek?

A társasházközösségeket és tisztviselőiket sem bíróság, sem más szerv nem tartja nyilván, jelenleg csak a társasház, mint ingatlan szerepel az ingatlan-nyilvántartásban, a tisztségviselők pedig sehol. A nyilvántartásba vételi kötelezettség előírásával a jogalkotó három célt kíván elérni [Társasházi törvény (Tht.) 55/A. § (1) bekezdése]. Elsődleges cél az átláthatóság, azaz létre kell hozni egy közhiteles nyilvántartást, amely tartalmazza, hogy ki jogosult képviselni az adott társasházat; másodszor elősegíteni a törvényességi felügyeleti eljárások hatékonyságát; harmadszor pedig a megfelelő kapcsolattartás elősegítése a társasházak és a közösség jogait és kötelezettségeit érintő hatósági eljárások során. 

A Tht. 55/A. § (2) bekezdése és 64/A. §-a szerint idén május 1-jéig minden közös képviselőnek (intézőbizottsági elnöknek) kötelezettsége nyilvántartásba vetetnie magát, mert május 2-ától csak így láthatja el a társasházi közösség ügyeinek intézését

társasház közös képviselő intézőbizottság

Milyen formai követelmények szükségesek ehhez?

A bejegyzés alapjául szolgáló okirat a közös képviselő, illetve az intézőbizottság elnöke megválasztásáról szóló határozatot tartalmazó közgyűlési jegyzőkönyv. A Tht. 28. § (1) bekezdés d) pontja értelmében ugyanis a közgyűlés kizárólagos hatáskörében határoz a közös képviselőnek vagy az intézőbizottság elnökének és tagjainak a megválasztásáról és felmentéséről. A Tht. 39. § (1) bekezdés e) pontja szerint a közgyűlésről jegyzőkönyvet kell felvenni, amelynek tartalmaznia kell a közgyűlés által meghozott határozatokat szó szerint és a szavazás eredményére vonatkozó adatokat. A (2) bekezdés alapján a jegyzőkönyvet a közgyűlés levezető elnöke és a jegyzőkönyvvezető írja alá, és azt a közgyűlésen erre megválasztott két tulajdonostárs hitelesíti. Az aláíráson felül az aláírók nevét és közgyűlésen ellátott tisztségét is tartalmaznia kell a jegyzőkönyvnek. A új Inytv. 35. § (2) bekezdése alapján a közgyűlési határozatot ügyvédi ellenjegyzéssel kell ellátni.

Milyen tartalmi követelményeknek kell megfelelnie a határozatnak?

A bejegyzés alapjául szolgáló határozatnak tartalmaznia kell

  • a társasházközösség nevét, és a társasházi törzslap helyrajzi számát,
  • a természetes személy közös képviselő nevét és lakcímét, 
  • a nem természetes személy közös képviselő megnevezését, székhelyét, cégjegyzékszámát (ha nem minősül cégnek, akkor a nyilvántartási számát), email címét és telefonszámát,
  • a tisztség keletkezésének és megszűnésének időpontját, illetve utóbbi helyett azt, ha határozatlan időre került megválasztásra, 
  • a társasházközösség bejegyzési engedélyét.

társasház közös képviselő intézőbizottság

Van-e költsége az eljárásnak?

Az ingatlan-nyilvántartási eljárásért eljárási díjat nem kell fizetni, ügyvédi munkadíjunk 75.000.- +ÁFA, ami tartalmazza a határozati javaslat elkészítését, a jegyzőkönyv ellenjegyzését és a földhivatali eljárás lebonyolítását, de nem foglalja magában a közgyűlésen való részvételt.